Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. quis bibendum auci elit.

+ 01145928421 SUPPORT@ELATED-THEMES.COM
המשרד הביתי 3

המשרד הביתי – חדרי טיפולים וסדנאות – פוסט שלישי בסדרה

בפרקים הקודמים של מיני-סדרה זו, התייחסנו ל עיצוב המשרד הבייתי באופן כללי, וב התאמתו לאופי העובד ועיסוקו. בפרק זה נתייחס לחללי עבודה מן הבית, שאינם משרדיים, למשל חדרי טיפולים וסדנאות.
קליניקה/חדר טיפולים
בין שהם חדר בבית, חלק מספא או קליניקה, חדרי טיפולים דורשים פרטיות מרובה. אנשים מגיעים למקום כזה כדי לשחרר כאב פיזי, רגשי או נפשי. החלל צריך להיות מקום מאפשר. כזה שמאפשר להיות בחשיפה- תרתי משמע. על כן הוא צריך להיות מעוצב בצורה מינימליסטית ולא עמוסה. המרחב ישאיר מרחב לנשימה, אך חשוב להקפיד שלא יהיה מרחב “קר”.
מינימליסטי ובכל זאת מחבק
בעיצוב מינימליסטי, נוצרת לעיתים קרובות אוירה “קרה” ומנוכרת. במקרה זה על אף המינימליסטיות, החדר צריך להיות מקום מחבק ומקבל. סביבה מינימליסטית שמשרה חום ונעימות היא סביבה שחומריה הם טבעיים: ריצוף מעץ, ריהוט שאינו מעובד ומסותת עד הסוף, צבעוניות שיש בה מן השמנת החמה, ירקרקות ומגוני האדמה. סגלגלות יכולה אף היא להכניס השראה וחיבור למקומות חדשים.
יצירת מרחב מקודש
כשמטופל מגיע לקליניקה ואופף אותו ריח נעים ושונה מזה המוכר והרגיל לו, הוא חש מיד בשינוי האווירה. שמנים אתריים מטהרים את המרחב ובנוסף, איכויותיהם השונות יכולות לתרום מאד לטיפול. למשל: אקליפטוס, פותח את דרכי הנשימה- תרתי משמע, קינמון ורוזמרין מחממים, והלבנדר- מרגיע. ללקוחות חוזרים/קבועים, ניתן להתאים את הריח האהוב ולהפיצו בכל ביקור- זה מעצים בהם את תחושת הפתיחות והביטחון, והחוויה שעוברת היא שהחדר מוכן ומזומן במיוחד בעבורם.
מיקום הריהוט
בין אם זו המיטה ובין אם כורסאות לשיחה, מקמו אותם עם המשענת לגב הקיר, כך שאין שום סיכוי שגורם ההפתעה יגיח מהגב או מדלת הכניסה.
קליניקה שהיא מרפאה
היו רגישים לצרכי המטופלים, ולא רק לצרכים הפונקציונליים. שימו לב שהמקום לא נראה כמשרד בעל מסדרון וחדרים, אלא כמקום מרפא. הרחיקו את הקבלה ואת חדרי ההמתנה מחדרי הטיפולים, כדי לא לפגוש בפרטיות של המטופלים. הכניסו מהחוץ פנימה, ואם אין אפשרות – צרו עיצוב המכניס אופטימיות, אור טבעי וקבלה.

חדרי סדנאות

מרחב פרופורציונלי למספר המשתתפים
דאגו שחדרי הסדנאות לא יהיו גדולים מדי ולא קטנים מדי, כך שאף על פי שהסדנאות מועברות לקבוצות, כל אחד מרגיש שיש לו מקום.
הצבעוניות וקווי העיצוב
השתמשו בצבעים ניטרליים ובחומרים טבעיים. הטבעיות וחוסר הרשמיות שבעיצוב יעודדו את המשתתפים להיות הם עצמם ולהביא את עצמם לידי ביטוי באופן טבעי.

המיסו את הרשמיות
בחדר סדנאות יש מקום למגע אישי דרך תמונה או פריט מעניין שימיס את הרשמיות ואת המבוכה הראשונית ויעודד חיבור למקום ולאנשים. דאגו למקם פריט כזה בחלל.

COMMENTS

POST A COMMENT