Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. quis bibendum auci elit.

+ 01145928421 SUPPORT@ELATED-THEMES.COM
המשרד הבייתי

המשרד הבייתי – פוסט ראשון בסדרה

עבודה מהבית יתרונות וחסרונות. מצד אחד זה נח. חוסך זמן ודלק… במקום להעביר בין שעתיים לשלוש בפקקים, הם מנותבים לטובת זמן עבודה. חוסך למעביד שטח פיסי, אך באותה העת דורש מהעובד בביתו יותר משמעת עצמית, ולפעמים תיתכן תחושה של בדידות. אין עם מי להתייעץ רגע. המפגש התנועתיות וההתרחשות של שאר העובדים מסביב – לא קיימת, כפי שקורה במקומות עבודה רגילים.

כך או כך, אם החלטתם לעבוד מהבית או יש לכם עסק עצמאי שלא מצדיק השכרה של משרד מחוץ לבית, להלן כמה טיפים שיסייעו לכם למקסם את ביצועיכם ולהיטיב את תחושתכם:

– הפרידו בין הבית לעסק – הפרידו בין הניירת של העסק לניירת של הבית. הקדישו קו טלפון ייחודי לעסק .

– שדרו “משרד” – עצבו את חדר העבודה באופן שישדר “משרד”. זה יעזור לכם להיכנס למשמעת עצמית ולא להתפתות לעבודות בית שגרתיות כמו להכניס כביסה, לשים משהו על האש וכו’.

left: via expensivelife, right: Carla Aston

– העדיפו חומרים טבעיים – הכניסו כמה שיותר חומרים טבעיים בעיצוב הפנים. חומרים טבעיים מחברים אותנו אל הטבע שלנו ומוציאים מאיתנו את המיטב.

– השתמשו בצבעים מתאימים – מצד אחד שלא יהיו חזקים מדי ויגרמו לכם לעייפות יתר, מצד שני לא צבעים פסטלים מדי שירדימו אתכם. צבעים טובים הם אלו שגורמים לכם לשמור על רעננות, ערנות ומיקוד.

– סייעו לעצמכם להתמקד – הפצת שמנים אתרים בחדר העבודה או השמעת מוזיקה ימקדו אתכם וינעימו את זמנכם. גם תמונה יפה לדקורציה יכולה למקד ביעילות את עיניכם ומחשבתכם.

– הקפידו על מיקום הכסא – תמיד ובכל מקרה מקמו את הכסא כך שהגב יהיה מגובה בתחושת בטחון ויציבות בעזרת קיר/מחיצה, ואילו הפנים יהיו מופנות כלפי המרחב, עם מבט לדלת הכניסה. ישיבה עם גם למרחב או לדלת, גורמת לעייפות ומורידה מהמיקוד.

– תאורה – מקמו נקודת אור אחת ממוקדת מעל לשולחן העבודה, ובנוסף- מקמו תאורת רקע בהתאם לסוג העסק.

Trendenser

אל תכניסו את העבודה למיטה
גם אם זה נראה יפה עיצובית, להבדיל מחדרי ילדים, חדרי שינה של הורים זקוקים להפרדה מוחלטת בין יחסי אישות ומנוחה לבין עבודה. בחדר בו אנחנו מבקשים להשיג מנוחה, רגיעה ורומנטיות- אין מקום לניירת, קלסרים ומחשב. אלה מהווים תזכורת מנדנדת לעולם שבחוץ, למסמכים שלא טופלו, למיילים שלא נענו – זה מכניס פנימה “רעש” וחוסר מנוחה.

בין אם עליכם להפגש במשרד עם לקוחות ובין אם לא, הפרידו בין האזורים הפרטיים של הבית לאזורים ה”ציבוריים”. המשרד שייך לחלק הציבורי. במיוחד לא ליד חדרי השינה ובטח שלא בתוכו. המקום האידיאלי עבור חדר העבודה הוא בסמוך לדלת הכניסה או בקומה נפרדת כמו המרתף. לקוחות שמגיעים לעסק ונאלצים לעבור במסדרונות הבית או בחדריו, פוגעים בפרטיות של בני הבית. חשוב להבין שגם ללקוח זו עשויה להיות סיטואציה לא נעימה, ואפילו מביכה ביותר, מפני שחשיפתו לחלקים אלו של הבית פוגעת גם באנונימיות שלו ובפרטיותו.

right: stilinspiration

איזה טיפוס אתה?
לכל אדם ולכל עסק יש להתאים סביבת עבודה המתאימה לאופיו ולאישיותו. אז איזה טיפוס את/ה? בפוסט הבא בסדרה נרחיב יותר בנושא המשרד הביתי ועיצובו לפי טיפוסי אישיות שונים.

POST A COMMENT