Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. quis bibendum auci elit.

+ 01145928421 SUPPORT@ELATED-THEMES.COM
פני החברה כפני הסביבה

פני החברה כפני הסביבה

כשאני נפגשת עם סביבות עבודה – בארגונים, בסדנאות, בבתי ספר ובמקומות ציבוריים – אני נוכחת שוב ושוב לכך שרמת המודעות להשפעת הסביבה הפיסית על היצירתיות, היעילות, המיקוד, הערנות ועוד- נמוכה מאד. לא העובדים, ואף לא המנהלים מודעים לכך שהסביבה הפיסית, היא כמעין “מיכל” של ידע ומידע, ויש לה השפעה ישירה על כל הנמצא בה, וסביבה.
Instagram’s San Francisco office by Geremia Design

היופי במיכל הזה, שהוא כ”חומר ביד היוצר”. יש דרך לעצב לעידוד יצירתיות, יש דרך לעצב לפתיחות, יש דרך לעצב לשיפור התקשורת ושיתוף הפעולה, אפשר לעצב לעשיה מתוך הנאה. כל אדם או חברה יכולים לעצב את הסביבה עם המסרים, המידע, התרבות והאוירה, אותם הם רוצים להטמיע בעצמם, בלקוחותיהם ובעובדים. הקושי במיכל הזה, שהוא לא ממש נראה – אלא מורגש ולא תמיד מייחסים את ההרגשה אליו.

הבנת הסביבה
הבנת הסביבה היא ההבנה שהצבעים אינם רק כתמים, אלא תדרים אנרגטיים המשפיעים על הקצב, הערנות והמזג.

צבע
צבע, יכול להוציא טוב מאנשים, לגרום להם לחייך, לעלות את רמת המוטיבציה, את חדוות היצירה -ואם יש צורך גם להרגיע ולתת תחושה של מרחב נשימה ויצירה. צבע יכול להקרין סביבה צעירה ורעננה, אך יכול גם ליצור סביבה קודרת ומדכאת.

מיקום הריהוט
אופן הנחת הריהוט אינו מיועד רק לניצול יעיל של השטח, אלא אלמנט חשוב בהשפעה על הריכוז והמיקוד, ועל יכולת ההקשבה ויעילות העבודה.

חפצים וגירויים
כמות החפצים וההרמוניה שביניהם משפיעה על רמת הסקרנות והגירויים, על היכולת להביא את עצמך לידי ביטוי, ועל מרחב הנשימה.
הבנת התרבות אותה רוצים להקנות, בשילוב נכון של כלי העיצוב, מביאים לעיצוב סביבה מדוייקת, שתורמת רבות להצלחה.

Google office in England

חומרים ומרקמים יכולים לשדר תרבות ארגונית קפדנית – רהיטים מתכתיים, מעוצבים בקווים חדים ומדוייקים, לעומת תרבות בלתי פורמאלית, בה הרהוט נינוח ודומה יותר לזה הביתי, ואפילו לריהוט גן.
עיצוב מרחב שקירותיו יוצרים מבוך, אף שהוא מנצל היטב את השטח למקומות ישיבה רבים, הוא גורם למערכות יחסים מורכבות, קונפליקטים, אי בהירות ואי שקט של העובדים. לעומת זאת, עיצוב בקווים פשוטים וברורים, המגדירים היטב את הכיוונים, הדרכים ומיקומי המשרדים- משרה ביטחון ויציבות. עיצוב כזה מונע תחושת אי וודאות, המכניסה מתח מצטבר ומבזבזת זמן יקר ב”מציאת מקומו” של העובד, כמו גם באינטריגות בין העובדים.
תאורה טבעית ונכונה מפחיתה עייפות, כאבי ראש ותורמת לריכוז ולתחושת נועם.

משרדי עדן על המים. צילום: גלית דויטש

מרחב מעודד צמיחה
חברה שהאסטרטגיה שלה היא צמיחה, תעוצב עם כמה שיותר מרחבים פתוחים (OPEN SPACE), צבעוניות שיש בה מן הירוקים, ובאוויר תורגש תחושת רעננות ולבלוב… בדרך כלל זוהי אסטרטגיה שמעודדת יצירתיות. שילוב של פרטי אומנות, צבעוניות מיוחדת וחפצים בלתי שגרתיים יוסיפו למסר ויעוררו השראה.

משרדי My Money Park צילום: Claudia Luperto, Goran Potkonjak

אי של יציבות
לעומת זאת, חברה שהאסטרטגיה של היא יציבות, תעוצב בחללים מוגדרים ותכלול ריהוט עתיק, צורות מלבניות ומרובעות, שילוב של צבעי אדמה – חום, טרקוטה, חרדל וצהובים למיניהם. כל אלה ייצרו תחושה של חיבור לקרקע והשתרשות. בעיצוב כזה יש להיזהר שהעיצוב לא יהפוך לכבד, ושאסטרטגית היציבות לא תהפוך לתקיעות. כדי למנוע זאת, יהיה נכון לשלב אלמנטים “מקררים ומאווררים”.

עיצוב Oos

מרחב מזמן שקיפות
חברה שהאסטרטגיה שלה היא שקיפות, תגדיר את המרחבים בעזרת קירות שקופים, כאשר קירות אטומים ישמרו מתחת לגובה העיניים או יכללו פתחים רחבים, כך שניתן יהיה לראות דרכם ומעבר להם. הרעיון בשקיפות היא שהכל מונח על השולחן, ואין סודות או העלמות. עם זאת, החשש הוא ביכולת של חלל כזה להכיל ולתרגם את כל המידע המונח על השולחן, למידע בונה ותורם. לשם כך, יש להיזהר שלא ליצור עודף “ריחוף” ו”אוויר” היכולים לשדר תחושה שהדברים עוברים “דרך החברה”. כדאי להוסיף למרחב אלמנטים “המכילים” את המידע והופכים אותו למעשי.

צילום: Garance Doré

הסביבה הפיסית היא מיכל של ידע ומידע. נסו להקשיב לרגע מה הסביבה מספרת לך, ללקוחות ולעובדים – האם זה הסיפור שהייתם רוצים לספר ולהעביר?

COMMENTS

POST A COMMENT