Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. quis bibendum auci elit.

+ 01145928421 SUPPORT@ELATED-THEMES.COM

מהי סביבת עבודה טבעית?

ההתייחסות לסביבת העבודה הפיסית כמעט ולא קיימת בדיונים ושיקולים במקומות עבודה. חבל. כי לסביבת העבודה הפיסית קשר הדוק במסר התרבותי, האתי, המבני והחוקי שהארגון מעביר לעובדיו. היא גם משפיעה מאד על יעילות העובדים, רמת היצירתיות, האכפתיות שלהם ובעיקר- על יכולתם להקפיד ולשמר איכות, מיצוי ותפוקה לאורך זמן. כל אלה הם נתונים חשובים, המשפיעים כולם על רווחיות החברה ומיתוגה.
אור טבעי, אויר טרי, ניקיון וסדר- הינם גורמים בסיסיים שאין עליהם עוררין. ובכל זאת, במרבית המשרדים, פועלים מזגנים ומבליחים אורות ניאון. הבלגן האופייני מצטבר בפינות, ומקשה על העובדים למצוא חפצים חיוניים, מאריך את זמן החיפוש, מקטין את התפוקה, את היעילות וגם את הריכוז.
אך לסביבה הפיסית גורמים מרתקים נוספים כמו צפיפות, אופן הישיבה, צבעוניות, ריחות, תאורה ואספקטים תכנוניים ועיצובים נוספים, המשפיעים רבות על מזגו של העובד, ביצועיו, ערנותו וחיוניותו.
מהי סביבת עבודה טבעית
כשאנחנו יוצאים לטבע, משתנה מיד קצב הנשימה, ו”משהו” שורה עלינו. שהות בטבע מחברת אותנו לטבענו האנושי. סביבת עבודה טבעית משמעותה, סביבה שמביאה לידי ביטוי את המשאבים הטבעיים של כל עובד ועובד, ובד בבד תומכת בצרכים הטבעיים של הארגון. שהות בסביבת עבודה טבעית מחברת את העובד לכישוריו הטבעיים, ולסיבה שבגינה בחרתם אתם להעסיק אותו.
סביבת העבודה צריכה לתמוך באסטרטגיה הארגונית, תרבותה וערכיה. על כן, כשעיצוב סביבת העבודה לוקח בחשבון את התנאים הפיסיים והרגשיים שעובד זקוק לו בזמן עבודתו- הופך מקום העבודה ל”חממה” המספקת את התנאים להבשלה, לביטוי אופטימלי, להנאה ולחיוך. העבודה הופכת להיות מקור הנאה ויצירה של העובד. והוא מחייך כל בוקר בעת הגעתו לעבודה, וגם – לא יאומן – אף בעת עזיבתו אותה.
עיצוב סביבת עבודה טבעית נובע מגישה שונה לגמרי מזו המוכרת. עד היום, מתחשבים רב המעצבים והמנהלים בצרכים הפונקציונליים של העסק. גודל החלל, מספר עמדות עבודה – ניצול מקסימאלי ויעיל של השטח.
עיצוב סביבת עבודה טבעית יוצאת מתוך ההנחה, שכל מה שקיים סביבנו משפיע עלינו. סביבת העבודה מעבירה מסרים תת מודעים ותחושתיים לעובדים, ומכיוון שכך כדאי לנצל זאת כדי להעביר את המסרים התרבותיים והארגוניים שהארגון רוצה להעביר לעובדיו. לא פחות חשוב מכך, עיצוב סביבת העבודה יכול להשפיע על תפוקת העבודה שהארגון רוצה להפיק מעובדיו. כל השיקולים הללו נכנסים לקוי העיצוב, הצבעוניות והחומרים.
דוגמא יפה להשפעת הסביבה על אופן התנהגותנו, ניתן לראות במסעדות למזון מהיר. הצבעוניות עזה- צהובה, אדומה, הסביבה רועשת, הישיבה אינה נוחה במיוחד, לעיתים אף השולחנות מעוצבים כמתקני משחקים – כל זאת בכדי שלא נשב בנחת, אלא נאכל חיש מהר ונמשיך הלאה.
לעומתן, המסעדות אליהן נצא לארוחת ערב רומנטית יהיו בצבעוניות עמוקה. האדום יהפוך לבורדו, הצהוב- לכתום, לעיתים כתום-חמרה, העץ יהיה חום כהה וכבד, התאורה- מעומעמת. במקום תשרור אוירה המזמינה ישיבה ארוכה ונינוחה, והנאה מבילוי שכולל ארוחה טובה. ארוחה בחלל שמעוצב כך, מאפשרת ומזמינה להתענג עם כל טעימה- לחוש את הטעמים, המרקמים, לשים לב לצורת ההגשה, ובקצור- להפעיל את החושים. בשני המקרים מדובר במסעדה, אך כל מסעדה מקרינה באמצעות העיצוב שלה, אופי שונה, שאף מתווה ללקוחות קוד התנהגות בהתאם.
בדומה לכך פועלת סביבת עבודה טבעית. היא משפיעה על קוד ההתנהגות, מערכות היחסים ועל מינוף הפוטנציאל האנושי, וכתוצאה מכך- על התפוקה ועל הצלחתו המסחרית והתדמיתית של הארגון.

CASE STUDY מעניין: עיצוב סביבת עבודה טבעית במשרד של גן אירועים

צילומים: via Lara Swimmer of decor8