Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. quis bibendum auci elit.

+ 01145928421 SUPPORT@ELATED-THEMES.COM
פינת העבודה שלי

פינת העבודה שלי

לפני מספר שבועות קיבלתי מייל מעמנואלה שהציעה לי שיתוף פעולה ב בלוג שלה, לפרסם את פינת העבודה שלי.
לקח לי זמן לענות לה, כי בורכתי בתקופה מלאת עבודה ופרויקטים מעניינים, אך כשחזרתי למייל ששלחה וקראתי שנית את בקשתה, חשבתי על פינת העבודה שביליתי בה לאחרונה – פינת העבודה שלי בשטח – בית זקס שבגבעת ברנר שבימים אלו הופך למשרדיה של חברת Equinom
זהו פרוייקט מאוד מאתגר, של מבנה משנת 1930 בקיבוץ גבעת ברנר הנקרא בית זקס. חנן זקס היה שופט יהודי שחי בשוויץ ומסיבות משונות הגיע לארץ ישראל. שנים אחר כך שימש המבנה כבית ילדים ולאחרונה כמבנה לבית ספר אנתרופוסופי.

למבנה קירות בעוביים שונים. מ – 25 ס”מ ומעלה (יש קירות בעובי עד 43 ס”מ) בנוי חדרים, חדרים סגורים והתחושה הראשונית, שהושפעה מהקוים התיכנוניים ועובי הקירות, היתה לא אחרת מבית כלא. מסדרון צר וארוך. שירותים שנראים מיד עם הכניסה למבנה, קורות נמוכות, ריצופים שונים ושבורים – ממש לא מזמין.

לקחתי נשימה והתחלתי לשחק עם התוכנית.

צילום: אור קפלן

תיכננתי תוכנית שהורידה קירות מכאן ומשם – העיקר לפתוח, לאוורר, להכניס אור – אבל אז הגיע המהנדס עם תוכניות שנמצאו בארכיון הקיבוץ וסיפר שאת זה לא ניתן להוריד, ומכאן רק כמחצית והקיר ההוא ידרוש חיזוקים עם עלויות בטירוף. שוב הייתי זקוקה לכמה נשימות ולתיאום ציפיות.

לבסוף צלחתי. התפשרנו שברנו קיר אחד, ששבר את התצורה המסדרונית, הכניס אור למרחב הכללי ושינה את כל הזרימה במרחב וכשזו משתנה, מיד משתנה התחושה והאוירה. על החלפת אזור המקלחת עם המטבח לא התפשרתי – כי זה היה אסון אנרגתי וגם לא על ריצוף מחדש – אומנם לא בפרקט, אך בלמינציה לא רעה.
צילום: אור קפלן

אז לזמן מסויים, בית זקס בגבעת ברנר, הפך לפינת העבודה שלי.
לקבלת החלטה – מה שוברים, מה משאירים
מה מקלפים וחושפים ומה מחפים וצובעים
שם נקבעה סקלת הצבעים, בהתאם למצע האנרגתי וצרכי העובדים
וגם הסגנון העיצובי של הרהיטים. זו היתה אחת מפינות העבודה שלי בחודשיים האחרונים.

בקרוב אעלה עוד תמונות וצילומים של המשרדים – כפי שהם היום עובדים
עם פינות עבודה מגוונות ושונות העונות על צרכים פרטיים, צוותיים וגם חברתיים.
צילום: אור קפלן

ואני? אני כבר בעוד כמה פינות עבודה ברחבי המדינה
תמשיכו לעקוב
יום טוב
נטע כפרי

COMMENTS

POST A COMMENT